Kundservice
- Returnera något?Våra returer är kostnadsfria!Och du har 30 dagar på dig från det att du mottagit din order (se Köpvillkor).
- Packa produkten i en lämplig kartong och fäst retursedeln på kartongen.
- Posta paketet hos närmsta ombud. Retursedeln är kopplad till din order vilket gör att vi automatiskt kan matcha din retur mot din beställning och kreditera din betalning.
- Rapportera din retur i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur.
Om det har gått mer än 14 dagar sedan du postade din retur till oss, kontakta vår kundtjänst via mail med ordernummer. - Byta en vara?Returnera de varor du inte vill behålla enligt förfarandet under "Returnera något" ovan och lägg en ny beställning på det du önskar byta till.
Om bytet innebär en ny order under 500kr så mailar du det nya ordernumret till kundservice@horseonline.se så återbetalar vi frakten på den nya ordern (avser standardfrakt).
Om bytet avser en vara som vid köptillfället omfattades av kampanjpris kan du maila ditt nya ordernummer samt ditt gamla ordernummer till kundservice@horseonline.se för att få mellanskillnaden återbetald.
Rapportera ditt byte i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur. Annars kan det innebära dubbla uppläggningsavgifter. - Byta hjälmstorlekOm hjälmen har en löstagbar innerpad (så som Samshield, KEP, KASK, OneK) räcker det oftast med att bara byta innerpaden, och inte själva hjälmskalet.
Beställ den nya innerpad du vill testa och returnera den innerpad du fick med till hjälmen med hjälp av retursedeln. Belopp och standardfrakt kommer krediteras så snart din returnerade innerpad registreras i vårt lager.
När du får den nya innerpaden kan du använda samma kartong för att returnera den innerpad som inte passade.
KEP-innerpad
Samshield-innerpad
KASK-innerpad
OneK-innerpad - Ridspö låg inte i paketetHar du köpt ett ridspö tillsammans med någonting annat? Vanligtvis behöver vi på grund av längden på ridspöt leverera detta till dig separat, vilket innebär att du i dessa fall får två försändelser. Har du fått en försändelse där ridspöt saknas, men står på följesedeln, så innebär detta att ytterligare ett paket är på väg till dig med ridspöt.
- Fel belopp visas i "Att betala"Ser det ut att ha lagts till ett belopp på 49 kr i summeringen? Detta kan bero på att Klarna har en aktiv session på din användare där fraktkostnad felaktigt visas i summeringen. Detta kan ibland hända om du tidigare lagt någonting i kassan under fraktgränsen (799 kr) och sedan återbesöker oss och lägger en dyrare vara i kassan.
Lösning: Testa att byt leveransmetod till en annan, och byt sedan tillbaka. Då bör summeringen ha uppdaterats. Om inte - kontakta kundtjänst.
Se även Köpvillkor
- Returnera något?Våra returer är kostnadsfria! Och du har 30 dagar på dig från det att du mottagit din order (se Köpvillkor).
- Packa produkten i en lämplig kartong och fäst retursedeln på kartongen.
- Posta paketet hos närmsta Postnord-ombud. Retursedeln är kopplad till din order vilket gör att vi automatiskt kan matcha din retur mot din beställning och kreditera din betalning.
- Rapportera din retur i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur.
Om det har gått mer än 14 dagar sedan du postade din retur till oss, kontakta vår kundtjänst via mail med ordernummer. - Packa produkten i en lämplig kartong och fäst retursedeln på kartongen.
- Byta en varaReturnera de varor du inte vill behålla enligt förfarandet under "Returnera något" ovan och lägg en ny beställning på det du önskar byta till.
Om bytet innebär en ny order under 500kr så mailar du det nya ordernumret till kundservice@horseonline.se så återbetalar vi frakten på den nya ordern (avser standardfrakt).
Om bytet avser en vara som vid köptillfället omfattades av kampanjpris kan du maila ditt nya ordernummer samt ditt gamla ordernummer till kundservice@horseonline.se för att få mellanskillnaden återbetald.
Rapportera ditt byte i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur. Annars kan det innebära dubbla uppläggningsavgifter. - Byta hjälmstorlekOm hjälmen har en löstagbar innerpad (så som Samshield, KEP, KASK, OneK) räcker det oftast med att bara byta innerpaden, och inte själva hjälmskalet.
Beställ den nya innerpaden du vill testa och returnera den innerpad du fick med till hjälmen med hjälp av retursedeln. Belopp och standardfrakt kommer krediteras så snart din returnerade innerpad registreras i vårt lager.
När du får den nya innerpaden kan du använda samma kartong för att returnera den innerpad som inte passade.
KEP-innerpad
Samshield-innerpad
KASK-innerpad
OneK-innerpad - Ridspö låg inte i paketetHar du köpt ett ridspö tillsammans med någonting annat? Vanligtvis behöver vi på grund av längden på ridspöt leverera detta till dig separat, vilket innebär att du i dessa fall får två försändelser. Har du fått en försändelse där ridspöt saknas, men står på följesedeln, så innebär detta att ytterligare ett paket är på väg till dig med ridspöt.
- Fel belopp visas i "Att betala"Ser det ut att ha lagts till ett belopp på 49 kr i summeringen? Detta kan bero på att Klarna har en aktiv session på din användare där fraktkostnad felaktigt visas i summeringen. Detta kan ibland hända om du tidigare lagt någonting i kassan under fraktgränsen (799 kr) och sedan återbesöker oss och lägger en dyrare vara i kassan.
Lösning: Testa att byt leveransmetod till en annan, och byt sedan tillbaka. Då bör summeringen ha uppdaterats. Om inte - kontakta kundtjänst.
Se även Köpvillkor