Kundservice

Telefonsupportens öppettider
Vardagar 09:00 - 11:30
Tel. 010-2023234



Kundservice


Telefonsupportens öppettider

Vardagar 09:00 - 11:30
Tel. 010-2023234
  • Returnera något?
    Våra returer är kostnadsfria! Och du har 60 dagar på dig från det att du mottagit din order (se Köpvillkor).

    1. Registrera din retur här för att erhålla fraktsedel, alternativt en QR-kod som visas upp hos ombudet.

    2. Packa produkten i en lämplig kartong.

    3. Posta paketet hos närmsta Postnord-ombud. Retursedeln är kopplad till ditt returärende vilket gör att vi automatiskt kan matcha din retur mot din beställning och kreditera din betalning.

    4. Rapportera din retur i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur.

    Om det har gått mer än 14 dagar sedan du postade din retur till oss, kontakta vår kundtjänst via mail med ordernummer.
  • Byta en vara?
    Returnera de varor du inte vill behålla enligt förfarandet under "Returnera något" ovan och lägg en ny beställning på det du önskar byta till.

    Om bytet innebär en ny order under 800kr så mailar du det nya ordernumret till kundservice@horseonline.se så återbetalar vi frakten på den nya ordern (avser standardfrakt).

    Om bytet avser en vara som vid köptillfället omfattades av kampanjpris kan du maila ditt nya ordernummer samt ditt gamla ordernummer till kundservice@horseonline.se för att få mellanskillnaden återbetald.


    Rapportera ditt byte i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur. Annars kan det innebära dubbla uppläggningsavgifter.
  • Byta hjälmstorlek
    Om hjälmen har en löstagbar innerpad (så som Samshield, KEP, KASK, OneK) räcker det oftast med att bara byta innerpaden, och inte själva hjälmskalet.

    Beställ den nya innerpad du vill testa och returnera den innerpad du fick med till hjälmen. Du returnerar innerpaden genom att skapa en retur på horseonline.se/retur/ och väljer innerpaden/linern. Beloppet krediteras så snart din returnerade innerpad registreras i vårt lager.

    När du får den nya innerpaden kan du använda samma kartong för att returnera den innerpad som inte passade.


    KEP-innerpad

    Samshield-innerpad

    KASK-innerpad

    OneK-innerpad
  • Ridspö låg inte i paketet
    Har du köpt ett ridspö tillsammans med någonting annat? Vanligtvis behöver vi på grund av längden på ridspöt leverera detta till dig separat, vilket innebär att du i dessa fall får två försändelser. Har du fått en försändelse där ridspöt saknas, men står på följesedeln, så innebär detta att ytterligare ett paket är på väg till dig med ridspöt.
  • Fel belopp visas i "Att betala"
    Ser det ut att ha lagts till ett belopp på 49 kr i summeringen? Detta kan bero på att Klarna har en aktiv session på din användare där fraktkostnad felaktigt visas i summeringen. Detta kan ibland hända om du tidigare lagt någonting i kassan under fraktgränsen (799 kr) och sedan återbesöker oss och lägger en dyrare vara i kassan.
    Lösning: Testa att byt leveransmetod till en annan, och byt sedan tillbaka. Då bör summeringen ha uppdaterats. Om inte - kontakta kundtjänst.

 
   Registrera en
Retur eller Reklamation
 
   Se även
Köpvillkor

  • Returnera något?
    Våra returer är kostnadsfria! Och du har 60 dagar på dig från det att du mottagit din order (se Köpvillkor).

    1. Registrera din retur här för att erhålla fraktsedel, alternativt en QR-kod som visas upp hos ombudet.

    2. Packa produkten i en lämplig kartong.

    3. Posta paketet hos närmsta Postnord-ombud. Retursedeln är kopplad till ditt returärende vilket gör att vi automatiskt kan matcha din retur mot din beställning och kreditera din betalning.

    4. Rapportera din retur i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur.

    Om det har gått mer än 14 dagar sedan du postade din retur till oss, kontakta vår kundtjänst via mail med ordernummer.
  • Byta en vara
    Returnera de varor du inte vill behålla enligt förfarandet under "Returnera något" ovan och lägg en ny beställning på det du önskar byta till.

    Om bytet innebär en ny order under 500kr så mailar du det nya ordernumret till kundservice@horseonline.se så återbetalar vi frakten på den nya ordern (avser standardfrakt).

    Om bytet avser en vara som vid köptillfället omfattades av kampanjpris kan du maila ditt nya ordernummer samt ditt gamla ordernummer till kundservice@horseonline.se för att få mellanskillnaden återbetald.


    Rapportera ditt byte i Klarna-appen ifall du använt någon av Klarnas faktura- eller efter leverans-betalningsmöjligheter så korrigeras din faktura när vi behandlat din retur. Annars kan det innebära dubbla uppläggningsavgifter.
  • Byta hjälmstorlek
    Om hjälmen har en löstagbar innerpad (så som Samshield, KEP, KASK, OneK) räcker det oftast med att bara byta innerpaden, och inte själva hjälmskalet.

    Beställ den nya innerpad du vill testa och returnera den innerpad du fick med till hjälmen. Du returnerar innerpaden genom att skapa en retur på horseonline.se/retur/ och väljer innerpaden/linern. Beloppet krediteras så snart din returnerade innerpad registreras i vårt lager.

    När du får den nya innerpaden kan du använda samma kartong för att returnera den innerpad som inte passade.


    KEP-innerpad

    Samshield-innerpad

    KASK-innerpad

    OneK-innerpad
  • Ridspö låg inte i paketet
    Har du köpt ett ridspö tillsammans med någonting annat? Vanligtvis behöver vi på grund av längden på ridspöt leverera detta till dig separat, vilket innebär att du i dessa fall får två försändelser. Har du fått en försändelse där ridspöt saknas, men står på följesedeln, så innebär detta att ytterligare ett paket är på väg till dig med ridspöt.
  • Fel belopp visas i "Att betala"
    Ser det ut att ha lagts till ett belopp på 49 kr i summeringen? Detta kan bero på att Klarna har en aktiv session på din användare där fraktkostnad felaktigt visas i summeringen. Detta kan ibland hända om du tidigare lagt någonting i kassan under fraktgränsen (799 kr) och sedan återbesöker oss och lägger en dyrare vara i kassan.
    Lösning: Testa att byt leveransmetod till en annan, och byt sedan tillbaka. Då bör summeringen ha uppdaterats. Om inte - kontakta kundtjänst.


 
   Registrera en
Retur eller Reklamation
 
   Se även
Köpvillkor







Logga in
Choose country
Change country
Continue to horseonline.se